3 dagen samen - Reisverslag uit Mlynky, Slowaakse Republiek van Erik Weerts - WaarBenJij.nu 3 dagen samen - Reisverslag uit Mlynky, Slowaakse Republiek van Erik Weerts - WaarBenJij.nu

3 dagen samen

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 Augustus 2017 | Slowaakse Republiek, Mlynky

Even nog terug over het verslag van maandag, ik zag net pas dat op 1of andere manier maar de helft van het verslag hier op de blog is gekomen ?? Raar maar goed, vertel ik nu weer verder..

Maandag dus bij de ontmoeting met Erik hebben we samen een uur gespeeld in de speelkamer. Hij was in het begin rustig maar al snel ging hij al het speelgoed voor de dag halen en na een tijdje zat hij op schoot zijn fotoboek van zijn eerste jaren door te bladeren. En kregen we een knuffel!
Echt een heel speciaal gevoel...
Hij praatte over Hollanska. Hij was goed op ons voorbereid...

Na dat moment hebben we nog een keer met de belangrijke mensen samen gezeten en toen vroeg de advocaat wat we van hem vonden... Helemaal in love zeiden we. Dat was genoeg om te zeggen dat hij meteen met ons mee naar "huis" mocht.. De glimlach ging niet meer van ons gezicht. Al vonden we het natuurlijk ook heel spannend.
En daar gingen we met een doos speelgoed en wat kleertjes met ons ventje achter in zijn autostoel naar huis...

Eenmaal thuis ging hij al het speelgoed uitpakken en bekijken en alle kasten gingen open. De kist duplo op de grond en dan de doos met puzzels. Alles maar heel even en weer naar het volgende.. Er kwam zoveel op hem af, allemaal nieuwe indrukken.. En hij praatte aan 1 stuk door... Toch lastig omdat de taal niet te verstaan is. Hij bleef heel enthousiast de hele dag en 's avonds naar bed gaan was wel even een dingetje. We zijn net zo lang bij hem gebleven tot hij sliep. En heeft de hele nacht goed doorgeslapen tot de dag erna 5.20uur..

Dinsdag: vroeg dag dus.. Haha.. Hij kwam heel rustig naar ons toe en kroop bij ons in bed, hoe lief... En toen begon hij weer hele verhalen te vertellen.
Vandaag komt om 9.00u een psycholoog en de tolk kijken hoe het met Erik gaat en hoe zijn eerste dag en nacht bij ons is gegaan.
Op het moment dat hun er zijn word hij heel rustig, de psycholoog vraagt hoe het gaat aan Erik en hij zegt, dobre (goed) Ze zien aan alles dat hij het niet leuk vind dat zij er zijn.. Hij heeft ons liever voor hem alleen.. De conclusie is al snel duidelijk, Erik heeft het heel erg naar de zin bij ons en zijn drukke gedrag van gister toont wel aan dat hij ons al vertrouwd. Dat is fijn!!!
Samen hebben we nog een tradioneeel Slowaaks gerecht gemaakt (Krupica) een soort griesmeelpap, dat heeft Erik graag.
Smiddags fijn naar het meer geweest en wat in het water gepoedeld. En een ijs als afsluiting...
Thuis de barbecue aangestoken.. Toch al een beetje een echt familie vakantie gevoel zo samen..
'S avonds met het naar bed gaan, hebben we het iets minder aandacht gegeven. Na een verhaaltje zijn we weg gegaan en toen viel hij na een half uur al in slaap.. Top..

Vandaag woensdag:
Vanmorgen half 6 ging de knop bij Erik aan. Hij kwam weer even bij ons knuffelen in bed. We probeerde nog even te slapen, maar dat is niet gelukt.. Haha...
Omdat het vandaag en de komende dagen nog mooie warme dagen word (27graden) zouden we naar Spisska Nova Ves gaan naar een winkelcentrum om een zwembadje, zwembroek te kopen en daarna wilde we naar de zoo daar gaan, dus na het ontbijt (melk met choco cornflakes en een schaaltje druiven) de auto in.
Het shoppen was niet meteen een succes, hij wilde niks passen en had alleen maar oog voor de tractor bij de speelgoedwinkel, we hebben proberen uit te leggen dat hij thuis van opa en oma een skelter krijgt, maar dat maakte geen indruk... Ook lastig uitleggen door de taal!
Maar we hebben t zwembad en de zwembroek. John gaf aan hoofdpijn te hebben dus de zoo doen we een andere keer en naar huis.
Het zwembad stond en de zwembroek aan en feest!!!! Heerlijk even genoten in de tuin.
John ging even op bed liggen, en daar ligt hij nu (21.45u) nog. De spanningen en weinig slapen van de afgelopen weken komen er toch een keer uit. Morgen hopelijk weer fit.. De arme schat.
Dus mama heeft vandaag de eerste dag Erik alleen vermaakt. Wel pittig want hij probeert je echt uit en zodra je even niet kijkt, heeft hij alweer wat uitgevreten..
Je wilt natuurlijk niet meteen te streng zijn, maar hij heeft echt consequentheid nodig, dat merken we nu al... Dat is nu even pittig, zeker omdat wij dat niet gewend zijn. Maar weet zeker dat dat na verloop van tijd zijn vruchten afwerpt...
Hij sliep al binnen 10minuten vanavond, dus dat gaat goed.. Trots!!!!

Nu lekker naar bed en morgen een nieuwe avontuurlijke dag met Erik.

• 16 Augustus 2017 - 22:25

Mariët:

Tranen in de ogen... Geweldig!

• 16 Augustus 2017 - 22:48

Opa En Oma Weerts:

Wat bijzonder allemaal, zo veel indrukken, fijn dat het zo allemaal verloopt.kan niet wachten om hem te ontmoeten.xx

• 17 Augustus 2017 - 09:39

Conny:

Geweldig, tranen in m'n ogen en kippenvel. Het is jullie zo gegund!
    xx

• 17 Augustus 2017 - 13:50

Mieke Abels :

Wauw wat super om te lezen en de foto's van jullie te zien
    Echt geweldig!!

• 26 Augustus 2017 - 09:00

Joyce All Joep Wout En ?:

Oooh wat lief dat hij bij jullie in bed kruipt!!!
    Dat zegt genoeg hihi
    Ik moet zeggen dat ze het wel allemaal goed organiseren, fijn dat gevoelens zo mooi de waarheid spreken en ze zien hoe fijn Erik het bij jullie heeft!!!

Bedankt nog voor de super mooie tekening Erik die jij voor All hebt gemaakt!!!
    Weet je Eric, vooral Wout kan niet wachten om met jou af te spreken!
    Hij praat ook al over jou alsof hij jou al goed kent hihi

We kwamen jouw Oma (moeder Karin) bij de Plus tegen en ze vertelde hoe gaaf jij het filmpje van de kermis van de autoscooters vond. Nou dat voorspeld wat voor volgend jaar. gaan we gezellig een keer samen over de kermis!!!!!!!

Dikke kus van ons