Zondag 20 augustus. - Reisverslag uit Mlynky, Slowaakse Republiek van Erik Weerts - WaarBenJij.nu Zondag 20 augustus. - Reisverslag uit Mlynky, Slowaakse Republiek van Erik Weerts - WaarBenJij.nu

Zondag 20 augustus.

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Augustus 2017 | Slowaakse Republiek, Mlynky

Goedemorgen,
De laatste warme dagen zijn achter de rug, 31 graden geweest afgelopen dagen, en gisteravond begon het te onweren en te regenen. Het word een natte zondag. Onze huisbaas denkt dat de zomer nu voorbij is hier. Even afwachten...
Erik was vandaag erg vroeg wakker. Hij heeft wel gewoon door de knallen onweer geslapen. Maar om half 6 was hij klaar met slapen. We kunnen het hem gewoon nog niet goed uitleggen hoe vroeg het nog is. En zelf even spelen dan komt hij ook steeds naar ons toe om te vertellen... Maar ja dat hoort er bij!!!!

De laatste dagen was Erik een beetje opstandig, steeds mopperen en zijn zin door willen drijven. Zelf zijn we ook wat kriebelig. We proberen hem de hele dag te vermaken en het zou fijn zijn als hij ook een uurtje zichzelf vermaakt. Dat gaan we dinsdag aan de psycholoog vragen of ze dat aan hem uit kan leggen om zelf ook even te spelen... Het was ook erg warm hier en als we ergens naar toe gaan dan zit je meteen een klein uur in de auto omdat we overal ver van af zitten en het zijn slinger wegen om de bergen heen. Dus dat is ook vervelend.
Er is niet veel te doen voor kinderen in de omgeving en dan duurt een dag soms best lang.

Gister zijn we naar Levoca geweest, een mooi oud traditioneel stadje met mooie gebouwen. Erik had een beetje een luie dag en wilde het liefst in de buggy... (Daar is ie eigenlijk te groot voor ,maar snap ook wel dat na dat geslenter even lekker zitten ook heerlijk is)
Thuis nog even in het zwembadje en samen vuurtje gestoken met pappa en de barbecue aan.
Vandaag zondag, de voorspellingen zijn dat het de hele dag regent, dus word het een binnen-blijf-dag denk ik.
Hij schilderd graag en heeft de salontafel vol met de kookpannen staan en kookt dan spagetti voor ons met gesnipperd papier in de pan. We gaan spelletjes doen en de puzzel nog eens proberen.

Eerst nu samen een ontbijtje maken.
Fijne dag iedereen.
Kus van Erik en van ons.

• 20 Augustus 2017 - 09:54

Opa En Oma Weerts:

Ja John en Karin zal ook wel moeilijk zijn, je verstaat elkaar niet. Dan is iets simpels moeilijk uit te leggen.natuurlijk moet hij ook zelf zich kunnen vermaken maar hij snoept van al die aandacht dat snap ik wel.als jullie straks in jullie eigen omgeving zijn lost dat zich vanzelf op,dan zijn er dagelijkse bezigheden daar rolt hij vanzelf in,wel jammer dat daar niet zo veel is voor kinderen.zet hem op komt goed.hier mooi weer vandaag .xxx

• 20 Augustus 2017 - 10:40

Tamara:

Hoi hoi, het klinkt al als een doorsnee gezin, met weinig slaap, leuke momenten en verveel momenten. Teminste.... van ons mag de regelmaat van school ook wel weer beginnen

• 20 Augustus 2017 - 10:44

Tamara:

Idd, mijn reactie is na het icoontje ook meteen afgekapt.
    Jammer dat er zo weinig in de buurt is, maar verwacht dat dat thuis idd wel los zal lopen.
    Geniet nog daar! Xxx

• 20 Augustus 2017 - 11:49

Riet :

Karin en John wat is het fijn dat hij zo graag bij jullie is... Dat is al een heel winstpunt. Dat het soms wat moeizaam gaat is ook te begrijpen. Al die dagen zonder vriendjes... Maar hoe lief dat jullie er zoveel energie in steken. Petje af! Lieve groeten, George Riet,

• 20 Augustus 2017 - 11:51

Riet:

Oh ja en wat die buggy betreft heeft hij al meteen een overeenkomst met zijn neefje! Die duikt er ook in als hij de kans krijgt! Haha!

• 20 Augustus 2017 - 12:24

Patty:

Het zal soms best moeilijk zijn, en dat is ook niet verwonderlijk. jullie zijn allemaal uit je comfortzone gehaald en doen jullie best om iedere dag weer wat te bedenken en dat valt niet mee. Als e straks thuis bent komt er vanzelf een ritme en regelmaat maar dat kost tijd. Ben er van overtuigd dat het allemaal goed komt. Jullie gaan stap voor stap je steeds meer in jullie rol als ouder groeien en het feit dat jullie zo open en eerlijk durven zin dat het soms niet mee valt is daar al een heel mooi en goed begin van.

Lieve groet,
    Patty

• 20 Augustus 2017 - 21:54

Rob Femke Rui:

Mooi om jullie verhalen te lezen, en zo herkenbaar. Jullie hele leven staat op zijn kop, dit met de allermooiste momenten maar ook met lastige momenten, het is zo'n omschakeling voor jullie en dat heeft tijd nodig. Neem die tijd en bouw alles stap voor stap op, ga niet te hard (tenminste dat was voor ons een herkenbare valkuil....) en geniet. Maar wat een stappen hebben jullie samen al gezet zeg, wat een mooi gezinnetje!

• 26 Augustus 2017 - 08:53

Joyce All Joep Wout En ?:

Goodmorning,

Ja sorry ik lees de berichten van nieuw naar oud hahaha

Hier is het nog steeds lekker weer! ongelooflijk. Dat is wel genieten!

Ohja zelf spelen is soms moeilijk... ik ken het
    misschien een tip... juist een compliment geven op het moment als hij heerlijk zelf bezig is! of bij Erik ook iets voor jezelf doen. Soms negeerde ik het zeuren en wachtte ik af wat hij dan ging doen. Kan goed zijn dat hij het dan leert om zelf na te denken en op zoek gaat naar iets te doen wat hij leuk vind.
    Spullen uitnodigend neerzeten stimuleert ook om lekker te gaan spelen.
    (Sorry als het boemoeient overkomt, Ik kan er gewoon van alles over vertellen hihi. Kijk maar wat jullie er mee doen!!!)
    Fijne dag!!

Tags: Levoca,